BERCAKAP DENGAN FAKTA

. 30 Oktober 2009
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Jika anda mahu menjadi seorang ahli politik atau penggiat masyarakat, anda harus menjuarai isu dan peranan. Otak haruslah tepu dengan maklumat dan fakta. Jika ini tidak ada, anda sebenarnya hanya membuat bebelan karut-marut dan bercakap kosong sahaja.

Semalam, berlangsung Majllis Ramah Mesra bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Dataran Hayyu Asyir bersama beberapa lagi pimpinan Pakatan Rakyat. Habis sahaja kelas bersama Syeikh Syed Shaltut, saya terus berkejaran ke sana. Saya agak kelewatan sampai disana. Ini semua gara-gara 'adik-adik' yang kelaparan minta untuk dijamukan dahulu... Hampeh btol!!! (Padahal konspirasi dalaman mereka untuk menghalang saya daripada bertemu dengan Anwar Ibrahim)haha3x.

Walaubagaimanapun, saya sempat mengikuti sesi soal jawab dan sempat juga bersalaman dan beramah mesra dengan Datuk Seri... Itupun sudah cukup baik.

Apa yang mengagumkan saya adalah persembahan ucapan yang penuh bernas berfakta. Apabila bercakap menggunakan fakta dan maklumat, ia lebih mudah untuk diterima umum. Malah amat mudah juga untuk mematahkan hujah lawan.

Saya berkeyakinan besar bahawa pola masyarakat khususnya para mahasiswa sudah mula berubah menginginkan kepada prinsip keadilan,kesaksamaan, perpaduan serta menolak korupsi, rasuah dan kebobrokan akhlak yang meruncing sekarang.

Hanya menunggu masa...

P/S : Ramai yang tidak bersetuju apabila saya bersama dengan PKR. Kenapa yer???

Ulasan Datuk Seri pada program semalam. DISINI

post signature

2 comments:

MOHAMAD AKMAL berkata...

ya, mereka pelik sedikit apabila anak muda timur tengah bersama PKR

MOHAMAD AKMAL berkata...

ya, mereka pelik sedikit apabila anak muda timur tengah bersama PKR

Related Posts with Thumbnails
    follow me on Twitter