AKU BUKAN USTAZ

. 10 September 2009
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Zaman kegemilangan mat rempit n zaman nakal 'derak' pata

Aku tidak pandai berceramah!!!

Aku tidak pandai mengaji Quran!!!

Aku tidak pandai berkuliah!!!

Aku tidak pandai membaca kitab!!!

Aku tidak pandai memberi hukum hakam!!!

Aku tidak pandai menjadi imam!!!

Aku tidak pandai menjadi bilal!!!

Aku tidak pandai mengajar!!!

Aku tidak petah bercakap!!!

Aku tidak berjubah!!!

Aku tidak berserban!!!

Aku tidak baik!!!

Aku tidak siqah!!!

Aku jahat!!!

Tapi orang panggil aku Ustaz... Aduh!!! Tak layak rasanya.

Saya bukanlah orang yang terbaik untuk status ustaz itu. Banyak sudah kesilapan lalu yang telah saya lakukan. Dulu-dulu tidak pernah berangan untuk melalui jalan ini. Tidak pernah berfikir secara serius untuk melalui jalan ini apatah lagi untuk lebih masak dalam bidang ini.

Masuk sekolah pon, sekolah yang tidak pernah saya kenal dan dengar. Dengan status 5A ketika UPSR, memungkinkan saya kemana-mana Sekolah Berasrama Penuh namun saya diletakkan di Sekolah Agama.

Tapi, sekarang saya sudah melalui separuh perjalanan itu.

Perjalanan untuk 'ustaz' memang memeritkan... Andai terbabas dipersimpangan, saya mohon maaf.

Tapi adakah aku ini ustaz??? Aarhhh!!!

post signature

8 comments:

Ahmad Ulwan b Hassim berkata...

Salam ustaz..hehe
itu sume hal dlu tp sekarang camner??da hebatkan..

Faarihin berkata...

salam dek..
takpela orang panggil adek ustaz..
lama2 akan terjadi jua ustaz Tg idham.. inshaAllah.. (^__^)

akak pun nak pggl adek ustaz la.. huhuhu..

Muhammad berkata...

Ustaz Idham

hafizghani berkata...

assalamualaikum, ustaz Idham...!

TENGKU KHAIRUL IDHAM berkata...

Di saat saya musykil dengan status ustaz saya, mereka2 pengomen2 diatas ni masih panggil sy ustaz... Aduh!!!

Macamana ni??? Aduh!!!

Dzuu Haniin berkata...

salam...USTAZ IDHAM!!!
hek eleh...
USTAZ idham mungkin 'bukan' ustaz,tp tak bermakna tak nak jadi USTAZ kn???

jd apa lagi?mulakan langkah seorg ustaz..hehe chaiyok2!!

ama_bayasi berkata...

mmg dOp layOk pnngil ustaz!mmg x layOk lasung..tp hnya layOk d gelOr sOrng tOk guru..haha3,cOz anda adlh Org2 seni n b'fkiran idea....wakh3

iemn berkata...

bukan ke dr skul rndh lagi lagak awak mcm ustz? paling jurus dlm kls, pkai songkok sm, penampilan kms sntiasa, ramai org suka, cikgu2 suke..., dikenali ramai, pnh jd bilal, join pertandingan azan.., nasyid..mcm2 lagila...
n awk pon pnh dapat tawaran skul sains dungun..tapi awak pilih skul agama..knp??
sbb, hati awk lebih terarah ke situ...tul tak?
setuju tak?

=) gud luck

Related Posts with Thumbnails
    follow me on Twitter