NOTA HARI INI [2]

. 10 Februari 2009
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Hari ini saya memang rasa tidak sedap badan. Demam masih berselubung dalam tubuh badan. Rasa mahu tidur lagi namun saya masih belum solat lagi waktu itu. Tidak dapat tidak saya harus bangun juga.

Hari ini juga dalam catatan 'planner guide', saya ingin ke Pantai Dumyat Jadidah. Jadi, bangun tidur saya selain daripada menunaikan kewajipan, ada juga aktiviti bakal terisi.

Nota kali ini akan pergi jauh ke Kota Dumyat. Sebuah bandar yang cantik. Saya katakan ia sebagai 'Bandar Dalam Taman' umpama Bandar Putrajaya namun ia masih still belum dapat menandingi Putrajaya.kui3x.

Kota Dumyat adalah salah satu muhafazah (negeri) di sebelah Utara Mesir. Terletak di antara Lautan Mediterranean dan juga Sungai Nil. Jarak Kota ini dengan Bandar Kaherah adalah 200km dan memakan masa hampir 3 jam setengah perjalanan dengan kelajuan 150km/jam.haha3x.

Terkenal sebagai perlabuhan terbesar juga di Mesir. Disini juga terdapat pertemuan 2 laut antara Lautan Mediterranean dan juga Sungai Nil. Kota ini juga terkenal sebagai tempat pelancongan dan kaya dengan hasil laut. Nak tahu lanjut fakta, KLIK DISINI

Nota hari ini adalah 'kerang'. Berikut adalah nota dan pemandangan sekitar catatan saya kelmarin.

Selagi boleh naik dan berpaut, tak kisah...

Jam di tengah Bandar Mansurah

Kenapa gambar pisang??? Sebab saya suka pisang..wawaa3xrhh

Kami solat di Pantai Dumyat

Hashim 'segan-segan' sejuk nak turun ke pantai..huhu

Aksi jurukamera profesional... Boleh ganti EXCO BIP tahun depan ni..kui3x

Merenung masa depan.........

Cik Obor-obor

Cik kerang yang berjaya ditangkap

Cincin sapa???

Timbunan kerang n remis... Kulit je daaa

Dapat baca??? Kalau anda dapat baca, anda memang pandai membaca..kah3x

Para nelayan yang baru pulang dari laut...kah3x

Berjalan,melihat dan mentafsir....
Hargai nikmat tuhan........

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
    follow me on Twitter