'HADIAH'

. 17 Ogos 2008
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks



Mood saya agak baik hari ini untuk mengemas n membersih kamar beradu saya. Tahap kerajinan yang tinggi pada pagi ini menjadikan saya bersemangat untuk menjadi suri rumah ‘part time’ pada hari ini.hu..hu

Tatkala mengemas bilik ,saya sempat membelek beberapa barang2 ‘kenangan’ Malaysia yang saya bawa bersama sebelum saya berangkat ke ‘Kota Seribu Menara’ ini.

Ada satu yang menarik perhatian saya malah mengundang seribu kenangan bersama selain daripada ‘surat-surat indah’ yang tersimpan rapi dalam diari saya.

Satu hadiah yang masih terbalut kemas mengingatkan saya kepada jasa seorang guru yang sememangnya berpantang aral mendidik saya sewaktu di sekolah rendah dahulu.


Maklumlah, saya dulu adalah seorang yang agak nakal n suka mengusik n menyakat orang lagi. Walaubagaimanapun, saya amat rapat dengan beliau. Beliau tak pernah marah, tapi pernah juga kena berdiri atas kerusi tatkala beliau marah.hu..hu

Apa yang menariknya, setelah 7 tahun berpisah, kami bertemu kembali dalam suasana dan keadaan yang berbeza dari dahulu.

Kami bertemu di Gem Beach Resort Hotel Setiu, Terengganu sewaktu kami sama-sama berkursus perguruan disana.

Saya terkesima kerana beliau masih mengenali saya dan beliau amat terkejut kerana saya kini telah duduk bersamanya di bidang perguruan. Masih anggun n chomel lagi cikgu aku ni walaupun dah berkahwin..ngeh6x


Dulu saya adalah anak muridnya. Kini saya bersama beliau dalam bidang yang sama.

Pertemuan kami tidak berhenti disini. Kegembiraan ini saya kongsi bersama dengan ibu saya. Selepas itu kami tak putus hubungan kerana beliau selalu juga datang ke rumah untuk menempah baju. [ Maklumlah, cikgu ni mesti banyak baju punya.kui3x]


Sebelum berangkat ke Mesir ini, beliau sempat menziarahi saya dan menghadiahkan hadiah ini untuk saya.

Malah sempat juga berseloroh……. “Aaaii,lepah ni wak balik mek arablah anok murid ustazah ni” “Lepah ni mok idham bleh menantu orang arablah napoknyer kekgi” “Nok kawin kekgi tu, jangan wak-wak(buat-buat) dok ingatlah kabo ke ustazah ni”

"Amin..." Kata aku dalam hati...hahahaha

Malulah jugak cakap depan mak macam tu. Tapi my mum ibu yang sporting n tahu macamana perangai anaknya.ngeh6x

Kini kami kembali berpisah lagi. Entah bila kan bertemu lagi.


Hanya hadiah ini sebagai penggamit kenangan aku bersama seorang guru. Surat nasihat beliau adalah penguat semangat tatkala lemah. Banyak harapan yang tersandar.

Harap aku tidak lupa………

Moga kita kan bertemu kembali………

Terima kasih guruku,

-NORBARRIYANA MOHAMED-



From anak murid yg ‘sedikit’ nakal..hu..hu


-TENGKU KHAIRUL IDHAM B CHE KU ABU BAKAR- 0.04pm Madinah Nasr, Hayyu Asyir,Cairo.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
    follow me on Twitter