KITA TIDAK PERNAH TAHU

. 16 Jun 2010
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Sudah lama saya tidak menulis. Hampir dua bulan kiranya. Artikel-artikel yang ada hanyalah 'tangkap muat' dari laman-laman lain.

Tujuan saya menulis yang terutama adalah untuk diri sendiri supaya jalan-jalan saya diseliputi panduan dan hikmah.

Pergerakan kehidupan kita kadang-kadang terbatas. Tidak semua urusan mampu dilakukan dengan sempurna tanpa restu dari Allah Taala.

Kita hidup di dunia ini mengikut perancangan yang telah ditetapkan tuhan. Kita hanya memilih keputusan yang telah sedia ada. Samada keputusan itu baik atau sebaliknya, pasti ada sesuatu hikmah yang tidak kita ketahui.

Untuk mengetahui masa depan, ibarat menanti bulan jatuh ke riba.

Untuk mengetahui masa depan, kita bukan malaikat yang dikhabarkan berita oleh Tuhan.

Untuk mengetahui masa depan, kita bukan nabi yang ada khabar wahyu.

Untuk mengetahui masa depan, kita bukan iblis yang mencuri khabar rahsia tuhan.

Yang pasti, kita hanya mengetahui hal yang lepas dan pada saat ini. Itulah manusia. Lemah!!!

Dirahsiakan perihal akan datang supaya manusia tidak hancur dengan apa yang akan diketahui.

"Katakanlah : Sesekali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan oleh Allah bagi kami. Dialah pelindung kami dan hanyalah kepada Allah orang-orang beriman harus bertawakkal" (At-taubah : 9:51)

Dan kalau-kalau saya tersalah memilih keputusan mutakhir ini, jangan salahkan saya.

Kerana

Saya tidak pernah tahu!!!

post signature

| Hayyu El-Asyir | 07.28pm | tgidham @ http://khairulidham.blogspot.com/


0 comments:

Related Posts with Thumbnails
    follow me on Twitter