DALAM DILEMA...

. 12 Mei 2008
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks


Dalam fatrah peperiksaan ini, jiwa saya sedikit serabut. Jadi, blog inilah tempat yang sesuai untuk saya bermonolog sendirian and release tension.

Namun, Alhamdulillah, saya masih lagi berjijak dan bertapak di dunia yang nyata.

Beberapa hari yang lepas saya menelefon keluarga di Malaysia. Bertanyakan khabar ayah bonda n adik-adik disamping memohon 'restu' sebelum memasuki dewan peperiksaan keesokkan harinya.

Lama sudah saya tidak menelefon mereka. Hampir 5 bulan. Hanya sekadar mesej sahaja. Agak lama berbual sehingga habis separuh dolar kad evois saya.

Harapan Ibu saya supaya berjaya dengan cemerlang disini agar dapat cepat balik. Malah tidak juga terlepas harapan untuk saya pulang ke Malaysia tahun ini..hi..hi..
Tambahan pula adik bongsu saya ( Cik Aiman ) bersandarkan harapan yang sama.

Rasa teramat rindu pada mereka. Bila berjauhan barulah terasa berertinya harga sebuah kerinduan...

My lovely family.....

Pada awalnya saya memang tidak berniat atau merancang untuk pulang pada tahun ini. Saya memang merancang untuk menghabiskan cuti semester musim panas di bumi kinanah ini. Tambahan pula cuti sem ini berlarutan hampir 5 bulan.

Apabila bersembang dengan keluarga, keadaan saya berbelah bahagi n terus dilema sama ada mahu pulang atau tidak.

" Oloh!!!!! Lamanya cuti 5 bulan. Kalau macam tu, baik baliklah cuti ni" ujar ayah saya apabila saya memberitahu cuti saya berakhir hingga selepas Aidilfitri nanti.

" Kirimkan mak kurma tangkai yang mekar buat balik ke Malaysia" kata mak saya

AKU DILEMA

Sebelum ini saya merancang untuk pergi Umrah. Namun kos yang boleh tahan mahalnya membantutkan hasrat saya. 1000 dolar. 2 cek tajaan saya pon belum lepas tau!!! Tu belum masuk makan tau... Walaubagaimanapun saya akan tetap pergi jugak pada tahun2 hadapan.Insyaallah.

Kadang-kadang hati saya terlonjak-lonjak meronta untuk pulang....

Tambahan pula dengan suasana Malaysia baru selepas pilihanraya umum lalu.

Kadang-kadang saya merasakan perlu untuk saya balik untuk mengambil kembali atau mengutip kembali semangat yang sedikit pudar, supaya tgidham selepas ini adalah tgidham yang lebih bersemangat dan lebih segar umpama dahulu....

Teman-teman pengubat duka tatkala kejauhan....


Tidak salah andai saya merasakan untuk berehat seketika dalam perjalanan kembara ilmu yang mencabar ini.

Berehat bukan dengan erti kata melepaskan atau mengabaikan semuanya tapi kembali untuk membina kekuatan dan ketumbukan yang lebih padu.

Ayah bonda adalah sumber semangat dan inspirasi terhebat saya. Doa dan kata-kata mereka mampu membuatkan saya menangis n tersedar bangkit kembali.. Bukan senang orang lelaki nak menangis tau!!!!!

Pernah sekali sebelum ini saya terlihat ibu saya sembahyang malam tatkala saya mengulangkaji pelajaran dengan sekelumas harapan kejayaan dan kebahagiaan anaknya.

Melihat wajah ibu bapa juga adalah satu kebaikan yang diberi ganjaran pahala oleh Allah.

Tapi.....

Macamna keputusan hati saya......

Silau-silau saya bertanya tentang tiket flight. Tiket untuk bulan 6 sudah habis....
Bulan 7 masih ada berbaki beberapa bijik tapi dengan harga yang sedikit tinggi...
Macamna ni???? Xkanlah bulan 8 kot. Tak berbaloi saya rasa...

Apa-apa pon, " Nantazir Wa Naro"

PILIHAN HATI????

Rumusan mudah yang dapat disimpulkan.......

Jika terzohir kewujudan saya di Malaysia, maka sesungguhnya saya telah pulang....

Jika tiada jejak langkah di bumi Malaysia, bermakna saya masih rona di bumi Kinanah ini......

Wasslam....

Titipan tinta dari Kota Seribu Menara.......

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
    follow me on Twitter